A víz világnapja
A víz világnapja
Az ENSZ 1993. évi stockholmi 47. Kongresszusa - az 1992. évi dublini környezetvédelmi konferencia javaslatára - március 22-ét a Víz Világnapjává nyilvánította. E napon világszerte megemlékeznek a vízről, a vízkészletek megóvásáról, és a vízminőség megőrzésének fontosságáról. Mindez hosszú távon tudatos gondolkodást, széles, nemzetközi együttműködést igényel.

A világnap célja az is, hogy felhívja a figyelmet arra, hogy sokak számára nem könnyű tiszta édesvízhez jutni. Földünk sok részén szenvednek az emberek a víz hiányától.

Idén a Víz világnapjának mottója: "A víz értéke". Mit jelent Önnek a víz?

Fontos feladatunk, hogy védjük ezt az értékes természeti kincset. Ezért szeretnénk megragadni az alkalmat, hogy a világnap kapcsán azokról az általunk forgalmazott cégekről és termékekről írjuk, melyek szívükön viselik vizeink sorsát.
Értékes erőforrás: a víz
Az emberek, állatok és növények számára a víz elengedhetetlen az életben maradáshoz. A Víz világnapja alkalmából összegyűjtöttünk néhány érdekes tényt a vízről:
  • A Föld csaknem 2/3-át víz borítja.
  • A Föld vízkészletének csak 3%-a édesvíz és ennek is csak kis része hasznosítható. Nagy része elérhetetlen, mert hó, jég vagy fagyott talajvíz formájában van megkötve. Ezenkívül az édesvízkészletek egyenletlenül oszlanak meg a világon.
  • Az ENSZ 2020-as vízügyi jelentése szerint 2,2 milliárd embernek, vagyis a világ népességének 28 %-ának nincs biztos és könnyen elérhető ivóvíz-hozzáfáráse.
  • Évente 3,5 millió ember hal meg a rossz vízellátottság következtében.
  • A legtöbb vizet (70%) világszerte a mezőgazdaság használja fel.
  • Az emberi test 60%-a víz.
Márkák, melyek fenntartható módon használják fel a vizet


Biotherm


A Biotherm márka számára megalapítása óta a legfontosabb alkotóelem a víz. A globális problémákra reagálva 2012-ben létrehozták a Water Lovers programot annak érdekében, hogy kifejezzék elköteleződésüket az óceánok szebb jövőjéért. A fenntartható szemlélet a termékfejlesztés során is előtérbe kerül. A biotudomány erejét felhasználva olyan természetes eredetű és megújuló összetevőket hoznak létre, melyek biztonságosak az óceánokra nézve, valamint az óceán-tudatosság jegyében a 2019 óta bevezetett újdonságaikhoz 100% vízbarát formulákat alkalmaznak. A negatív hatások csökkentése érdekében a termék egész életciklusa alatt törekednek az újrahasznosított és fenntartható anyagok használatára. A Biotherm olyan szakértőket és non-profit szervezeteket támogat, akik sokat tesznek az óceánok állapotának megőrzése és javítása érdekében, így szeretnék felhívni a figyelmet a vizek védelmének fontosságára. A Water Lovers program célja, hogy az egész szépségipart pozitív változásra inspirálja az óceánok védelmének megóvása érdekében.
Coconutoil

Fenntartható szépség, fenntartható környezet!
A Coconutoil Cosmetics termékei saját, kézzel írott receptek alapján, 100 százalékban bio alapanyagokból, károsanyagmentesen készülnek, melyek fő összetevője a hidegen sajtolt, extraszűz kókuszolaj. Egy Fülöp-szigeteki CERES-minősítésű, családi, fair trade ültetvényről érkezik kókuszolajuk Magyarországra, ahol gondos odafigyeléssel és a legkisebb ökológiai lábnyommal készülnek kozmetikumaik. Fontos a cég számára környezetünk védelme, ezért is csomagolják kókuszos kozmetikumaikat üvegbe, alumínium tégelybe, melyek visszaküldhetők a cég számára. Emellett vizeink védelmében bambuszból készült fogkefe és hozzá tartozó tok is megtalálható náluk, mivel szeretnék, hogy minél kevesebb műanyag kerüljön ki háztartásainkból.

Óvjuk Földünket és vigyázzunk egymásra és a jövőnkre!
NIVEA

A NIVEA több mint 100 éve fejleszt olyan ápolótermékeket, melyek a bőrrel összhangban vannak, így kiemelik annak természetes szépségét. A fenntartható kereskedelem kiemelt fontosságú a cég számára, így egyértelműen megszabja a jövő irányát. Ezért a NIVEA ambíciókkal teli fenntarthatósági célokat tűzött maga elé és folyamatosan dolgozik azon, hogy lépésről lépésre csökkentse ökológiai lábnyomát, megőrizve a megszokott minőséget.

2020-ban Németországban a Müller és a NIVEA közösen vittek végbe egy fenntarthatósági kampányt. Minden Nivea termékre költött 6 euró után egy fát adományozott a cég a Trinkwasserwald Egyesületnek. A nagyszabású fásítási kampány hosszú távon és fenntarthatóan járult hozzá az emberiség ivóvíz szükségletének kielégítéséhez.
A Trinkwasserwald telepítési kampányai - a többi telepítési kampánnyal ellentétben - a terület előkészítése és a növények tényleges elültetése mellett, hosszú távú utógondozást is tartalmaz. Védik a fákat a vadon élő állatoktól is. Azokat a fákat, melyek a növekedési szakaszban kártevők vagy szárazság áldozataivá válnak, újratelepítik. Csak így érhető el a kitűzött erdőfejlesztési cél és hozható létre egy generációkon átívelő projekt. A Trinkwasserwald által telepített erdők kb. 10-15 év múlva évente hektáronként 800.000 literrel több kiváló minőségű talajvízről gondoskodnak. Személyenként átlagosan napi 3 liter vízfogyasztással számolva, 1 hektár Trinkwasserwald erdő 800 ember élethosszig elgendő vízmennyiségéről gondoskodik évente, generációkon átívelve.
LOGONA

Zöld, zöldebb, LOGONA. A több mint 40 éves cég kiváló minőségű, minősített natúrkozmetikumokat állít elő közvetlenül a Salzhemmerdorfi, gyógynövényes rét kincseit felhasználva, ami CO2 semleges termelőhely. A fenntartható kereskedelem magától értetődő a LOGONA számára.


A vállalat a fenntartható csomagolásra és reklámanyagokra is figyelmet fordít. Újrahasznosított papírt használnak új papír helyett. Az újrahasznosított papírral akár 70% vizet is megsprórolhatnak. Az újrahasznosított papír nemcsak vizet, hanem energiát is megtakarít és termeléséhez nem szükséges fákat kivágni. A cég a minősített arc- és hajápoló termékeket klímasemlegesen legyártott papírdobozokba csomagolja.

A nemzetközi, független Green Band szervezet többször kitűntette a LOGONA természetes natúrkozmetikumokat. Elismerésre került a márka a fenntarthatóság, a környezetvédelem és az ökológiai felelősség iránti folyamatos elkötelezettsége.
Logona
SANTE

A Logocos cég által Németországban gyártott natúrkozmetikai márka, a Sante már régóta elkötelezett környezetünk, a bolygó és az állatok jólléte iránt. A "Figyelj magadra és a világra" mottóhoz hűen a márka egyrészt kizárólag természetes alapanyagú natúrkozmetikumokat kínál, másrészt mindent megtesz azért, hogy a lehető legfenntarthatóbban járjon el, ezzel is figyelve a Föld védelmére.

Többek között az alábbi intézkedéseket vezették be:
Csökkentett vízfogyasztás a gyártás során - a Sante 2020-ban dobta piacra első szilárd samponjait. A praktikus samponok víz felhasználása nélkül készülnek. 2021-ben további szilárd termékek bevezetését tervezik. Micellás vizüket is úgy fejlesztették ki, hogy használatához nincs szükség vízre. Sem az arcot nem kell a használat előtt benedvesíteni, sem a terméket nem kell lemosni. Egyszerű megoldás a felesleges vízhasználat megelőzésére.
Kevesebb műanyagfelhasználás és a mikroműanyag kerülése - Valamennyi termék mikroműanyag-mentes és a szilárd termékek bevezetésének köszönhetően egyre több olyan termékük van, melyek csomagolása is teljesen műanyagmentes.
A Faber-Castell vízturbina Stein-ben
Faber-Castell

A Faber-Castell által világszerte felhasznált energia több mint 82%-a megújuló forrásokból származik és ezt az arányt folyamatosan növelik. Ebben a százalékban jelentős szerepet játszik a vízenergiából származó villamosenergia: egy turbina 1965 óta állít elő villamosenergiát a Rednitz vízenergiájából a vállalat székhelyén Steinben, Nürnberg közelében. A vállalat saját vízerőművét 2014-ben teljesen felújították és azóta a székhely villamosenergia-fogyasztásának körülbelül ötödét fedezi. A saját, környezetbarát energiatermelés mellett a csoport 2020 eleje óta vásárol zöld áramot: a német telephelyek mellett az ausztriai, perui és brazíliai üzemek is vízenergiából nyernek zöld áramot. Évente, telephelytől függően a széndioxidkibocsátás 40-90 %-át megtakarítják.
Eberhard Faber

A tiszta víz és ivóvíz a cég fenntarthatósági stratégiájának fontos eleme. Az Eberhard Faber 2021-ben kezdett el egyes termékeket klímasemleges módon gyártani és e célból két globális vízügyi projektet is támogat. Ugandában, ahol a vizet hagyományosan nyílt tűzön forralták, most kerámiaszűrőket használnak a víz kezelésére. Ezzel elkerülhető a nagymennyiségű széndioxid-kibocsátás és a tűzifa miatti erdőírtás. Egy másik projekt során az Eberhard Faber a műanyagmentes óceánokat támogatja azzal, hogy rendszeresen összegyűjti és újrahasznosítja a műanyaghulladékokat Haitin, Indonéziában és a Fülöp-szigeteken, csökkentve ezzel a hulladék mennyiségét és tehermentesítve az óceánokat.
Börlind

A Börlind cég összes terméke - köztük az Annamarie Börlind és a Dado Sens a "made in black forest" megjelöléssel vannak ellátva. Ez az eredetmegjelölés nem csak a vállalat természettel való kapcsolatát jelenti, mely mindig is mintául és inspirációs forrásként szolgált a termékek gyártása során. Hanem sokkal többet ennél: valamennyi termék alapja a víz. Míg más gyártók normál csapvizet használnak a termékek gyártásához, addig a Börlind mélykúti forrásvízzel rendelkezik. Ez a különlegesen lágy víz egy mély forrásból származik, mely a szennyeződésektől védve, a cég telephelyén található. Ez a víz nagyon tiszta, mikrobiológiailag tökéletes minőségű. Növényvédőszerektől és más szennyező anyagoktól, például nehézfémektől mentes. Emellett nátriumban, káliumban és magnéziumban gazdag.

Ezenkívül a cég saját forrásvizét kínálja fel a látogatóknak és az alkalmazottaknak frissítőként - természetesen fenntartható módon, újratölthető Soulbottles üvegpalackokban. A Soulbottle üvegek különlegessége, hogy teljesen károsanyag- és műanyagmentesek. Klímasemleges módod kerülnek előállításra, vegánok és minden eladott palackkal 1 euró kerül a Viva con Aqua és a Welthungerhilfe ivóvízprojektjeibe.

A Börlind cég klímasemleges módon gyártja termékeit és egy kambodzsai vízkezelési projekt támogatásával ellensúlyozza a széndioxid kibocsájtást. A projekt célja a tiszta ivóvízhez jutás segítése a kambodzsai háztartások számára, hiszen sokszor nehézségekbe ütköznek ezen a területen. Hagyományosan a vizet forralással tisztítják, amihez rengeteg tűzifát használnak fel. A vízszűrőkkel nincs szükség eletromosságra vagy fűtőanyagokra. A beletöltött vizet egy csap segítségével lehet lecsapolni, miután keresztül ment a tisztítási folyamaton. Azzal, hogy Kambodzsában megszűnik a forralásból származó gázkibocsájtás, ellensúlyozza saját széndioxid termelését.
Hydrophil

A Hydrophil cég fenntartható és innovatív higiéniai termékeket gyárt. A termékek nemcsak vegánok, hanem vízsemlegesek is. A három alapító tisztában van a víz mint erőforrás fontosságával és végességével.
Ezért a vállalat 2013 óta támogatja a Viva con Aqua szervezetet. A teljes profit 10%-át a szervezetnek adják. A szervezet számos hazai és külföldi vízügyi projektet támogat, az ivóvízhez való hozzáférést, a szennyvízelvezetést és higiéniát elősegítve.
Weleda

A Weleda több mint 90 éve állít elő kiváló minőségű natúrkozmetikumokat. Aktívan védi értékes vízkészletünket.
A vállalat nagy hangsúlyt fektet termékeinek fenntarthatóságára. Kezdve az emberek és a természet iránti tisztelettel a teljes gyártási folyamat során, egészen a receptúrák biológiai lebomlóságáig. A Weleda tusfürdők, samponok és arctisztító termékek megfelelve az OECD előírásainak, biológiailag lebomlóak. Így a termékek lemosásakor nem kerülnek a szennyvízbe olyan anyagok, melyeket a baktériumok vagy enzimek ne tudnának lebontani.

A Weleda együttműködik a Borneo OrangUtan Survival (BOS) szervezettel. Az elmúlt 20 évben nemcsak 55.000 új fát telepítettek az esőerdőbe, biztosítva ezzel az orángutánok jövőjét, hanem fenntartható jövedelemforrásokat is kialakítottak a lakosság számára. A projekt középpontjában jelenleg a kiszáradt tőzegtalaj újranedvesítése áll, a Mawas tőzegláp-esőerdő hosszútávú helyreállítása érdekében. A BOS gátakat épít, amik lassan elzárják az ember által épített vízelvezető csatornákat. Így a víz lassan újra beépülhet a talajba, ahelyett, hogy elfolyna belőle. Ennek a projektnek a keretében a BOS 20 gátat épít, melyek megemelik a vízszintet. Ha nedves a talaj, csökken az erdőtüzek esélye és védettebbek az újratelepített fák.
Weleda-projekt Borneon
lavera

Natúrkozetikum-gyártóként a lavera pontosan ismeri a vizet - hiszen az egyik központi elem a cég életében. A víz nemcsak a termékek gyártásához elengedhetetlen, hanem a vállakozás elismeri társadalmi felelősségét a vizet illetően. Ezért támogat a lavera két ClimatePartner projektet, melyek a tiszta ivóvízért harcolnak Kenyában és figyel arra is, hogy a termékek ne szennyezzék a talajvizet. Klímasemleges vállalkozásként a lavera mottójává tette a fenntarthatóan, a természettel összhangban létezést.
Kenyában a lavera az elmúlt években már 3200 vízszűrőt finanszírozott, ezzel több mint 28 millió liter tisztított ivóvizet biztosított. Ennek eredményeképpen az ott élők életminősége jelentősen javult és a betegségek aránya 41%-kal csökkent. A vízszűrőknek köszönhetően nincs szüksége már az embereknek a víz forralásához szükséges tűzifa hosszú órákig tartó keresgélésére. Emberek ezrei találnak munkát a szűrőrendszerek értékesítésében, használatuk oktatásában és karbantartásában. A lakóhelyek levegőminősége javult, mivel már nincs szükség tűzre a víz felforralásához és csökken az iskolai hiányzások száma.

A mikroműanyag, szilikon és más káros anyagok elkerülésével a lavera a helyi vizek és tengerek védelméhez is hozzájárul.


Finish


A Finish felszólít a víztakarékosságra! Hagyjunk fel az előmosogatással. Együtt 25 milliárd vizet takaríthatunk meg és erdőket fásíthatunk. Csatlakozzon a Finish küldetéséhez. Hagyja el az előmosogatást és a Finish egy teljes erdőt telepít az SDW-vel (Német Erővédelmi Egyesülettel) együttműködve.
Frosch

A biominőség 1986 óta a Frosch márka védjegye. A márka a körkörös gazdasági folyamatban hisz. Például növényi alapú és biológiailag lebomló receptúrák használatával. Minden termék mikorműanyag-mentes és a PET-palackok kizárólag újrahasznosított műanyagból készülnek.
A víz nélkülözhetetlen alapanyaga minden Frosch terméknek. A vállalat saját 70 méter mély kútjából szerzi be a vizet, amit fordított ozmózissal kezelnek. A benne oldott sókkal ellátott vizet féligáteresztő membránon keresztül préselik: ezen keresztül folyik a tiszta víz, a sók pedig folyékony formában gyűlnek össze a membrán előtt.

De a cég területén kívül is védi a Werner & Mertz, a Frosch anyavállalata a vizet mint élőteret. Támogatásuknak köszönhetően tudott a NABU ívóhelyeket, illetve nyári és téli élőhelyet biztosítani a levelibékák számára, lehetővé téve visszatérésüket a rajnai árterületekre, különösen Bingen és Mainz közé. Az együttműködés hozzájárul a természetes egyensúly és a vízi élőhelyek, például magaslápok fenntartásához. Az elkötelezettség egyik fontos eleme a vizek védelme.
Fenntarthatóság & a vizek védelme sajátmárkás termékeinknél
Sajátmárkás termékeink esetében is kiemelt figyelmet fordítunk a környezetvédelemre, ezért termékeinket és csomagolásukat folyamatosan fejlesztjük.
Számos AVEO, Barfuss, Duchesse, Lavozon, SensiDent és Terra Naturi termékünk mikroműanyagmentes. Keressék a csomagoláson a mikroműanyagmentességet igazoló logónkat.

Új sajátmárkás termékeinket a fenntarthatóság jegyében, ökológia szempontokat figyelembe véve alkotjuk meg. Ezzel párhuzamosan kedvelt toptermékeink összetételét és csomagolását is folyamatosan fejlesztjük. A világ változik és vele együtt változunk mi is. Környezetünkért, Önökért, a fenntartható jövőért!
Egyre több sajátmárkás termékünk rendelkezik környezetbarát minősítéssel, mint például a Kék angyal, a Fairtrade, FSC vagy biominősítés. Az ökoteszteken is folyamatosan bizonyítanak termékeink.

Sajátmárkáink hozzájárulása a hazai vizek védelméhez:

- Sajátmárkás termékeink nagy része mikroműanyag-mentes
- A Terra Naturi és a Lavozon márkánk Ocean Love sorozatának termékei a vizekre ártalmatlanok
- A Young Hearts sikosítók biológiailag lebomlanak
- AVEO Professional hajápolási termékeinken felhívjuk a figyelmet a víztakarékosságra: "Gondolkodj zölden: spórolj a termékkel és állítsd el a vizet, amíg használod őket."
- Az AVEO Prachtstücke szilárd samponjai és balzsamjai vízmentesek, nagyon gazdaságosak és csomagolásuk nem tartalmaz műanyagot.
- Felülvizsgált csomagolási koncepció a Body & Soul termékeknél: a műanyag mennyiségének csökkentése a csomagolásnál és újrahasznosítási tudnivalók átadása a vevőknek.






Ön hogy járul hozzá a víz mint erőforrás védelméhez?
Figyeljen a mindennapokban Ön is a fenntarhatóságra! Erre többféle módja van - zárja el időben a csapot vagy vásároljon környezetbarát termékeket és márkákat. A Müllerben számos márkát talál, melyek számára kiemelten fontos a fenntarhatóság.

Környezetbarát napozótermékek

Mire figyel egy naptej megvásárlásakor? - Valószínűleg a fényvédőfaktorra és arra, hogy a termék vízálló-e. A természet és a vizek védelme érdekében figyeljen az összetevőkre is. A vízbarát napozási termékek nem tartalmaznak kémiai napfényszűrőket, mint például az oktinoxát és oxibenzont. Ezek nemcsak a tengerek, hanem a helyi tavak és folyók számára is veszélyt jelentenek. 

Mikroműanyag-mentes termékek

Mikroműanyagok alatt olyan szilárd műanyag részecskéket értünk, amelyek 5 mm-nél kisebbek, nem oldódnak vízben és biológiai úton nem bomlanak le. Sajnos számos kozmetikum és szintetikus ruházat tartalmazza és szennyvízbe kerülve bejut a helyi folyókba, tavakba, majd a tengerekbe, óceánokba. A tengeri állatok elfogyasztják ezeket az apró műanyagokat, majd így bekerülnek az emberi szervezetbe. Ezért Ön is óvakodjon a mikroműnyagot tartalmazó termékek használatától!

Vízmentes termékek és víz nélkül haszálható kozmetikumok

A szilárd termékek, például szilárd samponok és balzsamok nem tartalmaznak vizet, így vízmentes termékeknek nevezzük őket. A sajátos előállítás, a víz, mint alkotóelem mellőzése, a kevesebb súly és ennek köszönhetően a szálítás következtében termelődő alacsonyabb széndioxid kibocsájtás különösen fenntarthatóbbá teszi ezeket a termékeket.

Vannak olyen termékek is, melyek használata nem igényel vizet. A micellás vízzel lemoshatja és eltávolíthatja a sminket, anélkül, hogy utána le kellene mosni az arcról. A micellák olyan tisztító hatóanyagok, melyek mágnesként vonzzák a sminket és szennyeződéseket.