PANASZKEZELÉSI SZABÁLYZAT
MÜLLER DROGÉRIA MAGYARORSZÁG KERESKEDELMI BT.
Székhely: 1117 Budapest, Prielle Kornélia u. 8/a.
Adószám: 22367488-2-44
Hatályos: 2024. január 1-jétől
TARTALOMJEGYZÉK
1. A panaszkezelési szabályzat célja
- A panaszkezelési szabályzat alapelvei
2/a, A panaszok teljes körű kivizsgálásának és megválaszolásának elve
2/b, A panaszkezelésre vonatkozó földrajzi rugalmasság elve
- A szabályzat hatálya
3/a, Személyi hatálya
3/b, Tárgyi hatálya
- Részletes rendelkezések
4/a, Fogalmak
4/b, A panasz bejelentésének módja
4/c, A panaszkezelési határidők
4/d, A panasz kivizsgálása
4/e, A panaszkezelés folyamán az ügyféltől kérhető adatok
4/f, A panaszkezelés folyamata
- Minőségi kifogás
- Kellékszavatossági jogok fogyasztói szerződés esetén
- Jótállás
- Jogérvényesítés
8/a, A vásárló további jogérvényesítési lehetőségei
8/b, Kapcsolódó melléklet
- Adatkezelés
9/a, Jogalapok
9/b, A panaszok nyilvántartása
- Szabályok a fogyasztó által visszahozott hibátlan termékekre vonatkozóan
- Záró rendelkezések
11/a, Hatálybalépés
- Melléklet – Jótállás alá eső termékek köre
- Melléklet – Békéltető Testületek elérhetőségei
- Melléklet – Müller Drogéria üzletek listája
1. A panaszkezelési szabályzat célja
A Müller Drogéria Magyarország Kereskedelmi Bt. – 1117 Budapest, Prielle Kornélia u. 8/a. adószám: 22367488-2-44 – a továbbiakban Müller Drogéria/Forgalmazó -, ügyfelei panaszkezelési igényeinek magasabb szintű kielégítése és hatékony kezelése érdekében alakította ki az alábbi szabályzatot.
2. A szabályzat alapelvei
2/a, A panaszok teljes körű kivizsgálásának és megválaszolásának elve:
A Müller Drogéria számára a legfontosabb, hogy vásárlói mindig elégedettek legyenek a megvásárolt termékekkel. Éppen ezért panaszaikat pártatlanul és teljes körűen, egyenlő eljárás keretében ki kell vizsgálni, mely vizsgálat fontos információkat hordozhat az egész hálózat számára. A Müller Drogéria a panaszkivizsgálást követően kötelezi magát, hogy olyan választ ad, melyben részletesen kitér a panasz teljes körű kivizsgálásának eredményére, a panasz javasolt rendezésére, megoldására vonatkozó intézkedésekre, illetve a panasz elutasítása esetén az elutasítás indokára és tájékoztatja a vásárlót, milyen jogorvoslati lehetőségek közül válaszhat a panaszának további kivizsgálása érdekében.
2/b, A panaszkezelésre vonatkozó földrajzi rugalmasság elve:
A Müller Drogéria a jogszabályi kötelezettségein túl, vállalja vásárlói maximális elégedettségének elősegítésére, hogy a panaszt befogadja minden magyarországi üzletében, függetlenül attól, hogy a vásárlónak éppen melyik üzletben keletkezett konkrét panasza.
3. A szabályzat hatálya
3/a, személyi hatálya:
Jelen szabályzat hatálya kiterjed minden magyarországi Müller Drogéria üzletben dolgozó vezető munkatársra és a központi ügyfélszolgálat panaszkezeléssel foglalkozó munkatársaira, akik kötelesek megismerni jelen szabályzat rendelkezéseit és azok betartásáért személyes felelősséggel tartoznak.
3/b, tárgyi hatálya:
A szabályzat hatálya a panaszok bejelentésével kapcsolatos panaszkezelési tevékenységre terjed ki. Jelen szabályzat nem terjed ki a panasznak nem minősülő bejelentések kezelésére.
4. Részletes rendelkezések
4/a Fogalmak
A panasz:
A panasz a panaszos (természetes személy) Müller Drogériával szemben előterjesztett kifogása, mely a Müller Drogéria, illetve annak érdekében vagy javára eljáró személynek az áru panaszos részére történő forgalmazásával, értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik és egyéni jog- vagy érdeksérelem megszüntetésére irányul, ide nem értve a kellékszavatosság, termékszavatosság vagy jótállás körében benyújtott igényt.
Kérjük ügyfeleinket, hogy kifogásaikat elsősorban a 4/b pontban jelzett elérhetőségeinken jelentsék be.
Nem minősül panasznak, ha az ügyfél a Müller Drogériától általános tájékoztatást, véleményt, vagy állásfoglalást igényel.
A panaszos:
Panaszos lehet minden olyan, a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV törvény (Fgytv.) alapján fogyasztónak minősülő vásárló (természetes személy), aki a Müller Drogéria kiskereskedelmi egységében vásárolt, szolgáltatást vett igénybe, vagy vásárlási, információszerzési szándékkal kereste fel valamelyik üzletét, honlapját, Facebook oldalát, illetve nézte, olvasta, hallotta bármely hirdetését. Panaszosnak minősül az a fogyasztó is, aki részt vett valamely, a Müller Drogéria által szervezett nyereményjátékban.
Minőségi kifogás:
A Müller Drogéria által forgalmazott termékek minőségével szemben tett fogyasztói bejelentés, melynek keretében a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényét érvényesítheti.
Jótállás:
A jótállásból eredő jogok érvényesítésére a 151/2003. (IX.22.) Korm. rendeletben felsorolt fogyasztási cikk tulajdonosa jogosult, feltéve, hogy fogyasztónak minősül. Fogyasztónak minősül a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.
4/b, A panasz bejelentésének módja:
- szóbeli panasz:
- személyesen bármelyik üzletben, az adott üzlet nyitvatartási idejében (az üzletek elérhetőségeit a 4. sz. melléklet tartalmazza)
- telefonon keresztül az üzletek nyitvatartási idejében (a telefonszámokat a 4. sz. tartalmazza)
- írásbeli panasz:
- postai úton (1117 Budapest, Prielle Kornélia u. 8/a,)
- elektronikus levélben (info@mueller.co.hu)
- üzletünkben, a vásárlók könyvébe tett írásbeli panasszal nyitvatartási időben (az üzletek elérhetőségeit a 4. sz. melléklet tartalmazza)
4/c, Panaszkezelési határidők:
Az írásbeli panaszokat a Müller Drogéria a jogszabályban előírt 30 naptári napon belül érdemben megválaszolja. Írásbeli panaszként kezeljük a fenti elérhetőségre küldött postai leveleket is. Üzleteinkben a fogyasztók számára mind a vásárlók könyvébe, mind más formátumban leadott írásbeli bejelentéseket is panaszként kezelünk.
A szóbeli panaszokat a Müller Drogéria lehetőség szerint helyben, azonnal megoldja, s amennyiben ez nem lehetséges, vagy valamelyik fél ragaszkodik hozzá, akkor a szóbeli panaszról jegyzőkönyvet vesz fel. A jegyzőkönyvet lehetőség szerint a fogyasztó egyetértése, illetve mindkét fél aláírása mellett véglegesíti és egy példányát a fogyasztónak átadja. Amennyiben ez utóbbi nem lehetséges, akkor a jegyzőkönyvet legkésőbb a szóbeli panaszra adott válasszal egy időben küldi ki – legkésőbb a panasz beérkezésétől számított 30. napon.
A jegyzőkönyv felvételekor a Müller Drogéria legalább az alábbi adatokat rögzíti:
- a fogyasztó neve, lakcíme,
- a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
- a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
- a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
- a jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - a fogyasztó aláírása,
- a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
- telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
4/d, A panasz kivizsgálása:
A panasz kivizsgálása térítésmentes! A panasz kivizsgálása az összes ide vonatkozó körülmény figyelembevételével történik. A panasz ügyintézésének nyelve magyar. A panasszal kapcsolatos döntésekben nem vehet részt a Müller Drogéria olyan alkalmazottja, aki sérelmezett az intézkedésben vagy döntésben részt vett.
4/e, A panaszkezelés folyamán az ügyféltől kérhető adatok:
- neve
- lakcíme, székhelye, levelezési címe
- telefonszáma
- értesítés módja
- panasszal érintett termék vagy szolgáltatás
- panasz leírása, oka
- panaszos igénye
- a panasz kivizsgálásához szükséges dokumentumok másolata
- a panasz kivizsgálásához szükséges termék
- meghatalmazott ügyfél esetén érvényes meghatalmazás
- minden egyéb adat vagy körülmény ismertetése, amely a panasz kivizsgálásához szükséges lehet.
Az ügyfél fent felsorolt személyes adataira a beazonosíthatóság és a hatékony ügykezelés miatt van szükség.
4/f, A panaszkezelés folyamata:
Szóbeli panasz: szóbeli panasz esetén – ha a panasz nem orvosolható azonnal, vagy valamelyik fél kérésére – jegyzőkönyvet kell felvenni. A panasz megválaszolása a panasztételtől számított – törvényben előírt – 30 naptári napon belül érdemben megtörténik.
Írásbeli panasz:
Vásárlók könyvi bejegyzés: A vásárlók könyvébe tett panaszt a törvényben előírt 30 nap-tári napon belül megválaszolja.
Elektronikus levél: Az elektronikus levélben érkezett panaszokat a Müller Drogéria központi ügyfélszolgálata válaszolja meg. Határidő: 30 naptári nap
Postai levél: A postán érkezett panaszokat a Müller Drogéria központi ügyfélszolgálata válaszolja meg. Határidő 30 naptári nap.
A panaszkezeléssel kapcsolatos döntés közlése:
A Müller Drogéria a panaszügyben hozott érdemi döntését pontos, közérthető és egyértelmű indoklással ellátva és azt írásba foglalva a 30 naptári napos törvényi válaszadási határidőn belül továbbítja a panaszos részére. Ha az érdemi döntést közlő irat jogszabályra hivatkozik, a jogszabályhely megjelölése mellett annak érdemi rendelkezését is ismertetni kell.
Panaszkezeléssel kapcsolatos ügyintézési felelősségi körök:
A Müller Drogéria panaszkezelési rendszeréből és folyamataiból adódóan az alábbi személyek jogosultak a panaszkezeléssel érdemben foglalkozni:
- Értékesítési vezető
- Területi értékesítési vezető
- Üzletvezető
- Üzletvezető helyettes
- Részlegvezető
- Főpénztáros
- Központi ügyfélszolgálat munkatársai
5. Minőségi kifogás
Minőségi kifogást is érintő panaszok esetében ki kell tölteni a „Jegyzőkönyv a fogyasztó minőségi kifogásairól” nevű nyomtatványt, függetlenül attól, hogy a panasz írásbeli vagy szóbeli. A jegyzőkönyv tartalmát a 19/2014 NGM rendelet szabályozza.
A minőségi kifogások megtételére a polgári törvénykönyvben meghatározott fogyasztónak a megvásárolt termékre vonatkozó szavatosság és jótállási joga érvényesítése kapcsán van lehetősége.
6. Kellékszavatossági jogok fogyasztói szerződés esetén
Határidők, bizonyítás
A kellékszavatossági jog érvényesítése során a fogyasztó választása szerint kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Müller Drogériának – másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne. Figyelembe kell venni ilyenkor a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet. A fogyasztó kérheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását is, illetve a fogyasztó a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidővel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A kellékszavatossági jogok gyakorlására egyebekben a Ptk. és a 373/2021.(VI.30.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseit kell megfelelően alkalmazni.
7. Jótállás
Jótállási jogok és határidők fogyasztói szerződés esetén
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. A jótállási jog érvényesítésével kapcsolatos költségek a kötelezettet terhelik.
A jogszabályon alapuló, kötelező jótállás időtartama sávos elrendezésű:
- 10 000 Ft – 100 000 Ft-ig 1 év,
- 100 001 Ft – 250 000 Ft-ig 2 év,
- 250 000 Ft felett 3 év.
A jótállási idő a termék, fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Amennyiben a fogyasztó a terméket az átadástól számított 6 hónapon túl helyezi üzembe, akkor a jótállás kezdő időpontja a termék átadásának a napja.
A kijavítást vagy kicserélést megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni. A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy a kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze. Amennyiben a kijavításra vagy cserére átvett termék javítását a kötelezett nem tudja 15 napon belül elvégezni, legkésőbb a 15. napon köteles értesíteni a fogyasztót a kijavítás várható elkészültének idejéről. Amennyiben az ily módon meghosszabbított határidő meghaladja a 30 napot, a 30. napot követő 8 napon belül – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – köteles a forgalmazó a terméket kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
Amennyiben a meghibásodott termék első javítása alkalmával a javító szolgálat megállapítja, hogy a termék nem javítható, a termék kicserélését vagy a vételár visszafizetését 8 napon belül teljesíteni kell. (nincs lehetőség árleszállítást felajánlani)
Ha a jótállás időtartama alatt a termék három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik - a fogyasztó eltérő rendelkezése (árleszállítás, kijavítás, kijavíttatás) hiányában – a negyedik alkalomnál a forgalmazó köteles a terméket 8 napon belül kicserélni. Ha a termék kicserélésére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a termék ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton (számla vagy nyugta) feltüntetett vételárat 8 napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
A jótállási igényt a kötelezett elutasíthatja, amennyiben az alábbiak közül bármely eset bizonyítható:
- A termék hibája nem rendeltetésszerű használat miatt jelentkezett;
- A terméket szakszerűtlenül helyezték üzembe;
- A termék hibáját túlfeszültség, hálózati hiba, elemi kár okozta.
A jogszabály által meghatározott jótállás alá tartozó termékek körét a szabályzat 1. számú mellékletet tartalmazza.
8. Jogérvényesítés
8/a, A vásárló további jogérvényesítési lehetőségei
A panasz elutasítására, vagy a panasz kivizsgálására előírt 30 naptári napos törvényi válaszadási határidő eredménytelen eltelte esetén az ügyfél a következő testületekhez, hatóságokhoz fordulhat:
- Amennyiben a Müller Drogéria panaszkezelési vagy minőségi kifogáskezelési tevékenysége nem a fogyasztó megelégedésére történt, vagy a fogyasztó panaszát vagy minőségi kifogását a Müller Drogéria elutasította, a fogyasztó a területileg illetékes regionális Békéltető Testületek ingyenes eljárását a 2. számú mellékletben megjelölt elérhetőségek valamelyikén kezdeményezheti. A regionális Békéltető Testületek és az egyes régiókhoz tartozó vármegyék listáját megtalálhatja bármely magyarországi üzletünkben, valamint a https://mkik.hu/a-bekelteto-testuletek-teruleti-honlapjai honlapon. Az ehhez hasonló ügyekben a fogyasztónak lehetősége van bírósághoz fordulni, például amennyiben a békéltetés nem hozott számára megfelelő eredményt.
- Amennyiben a Müller Drogéria a panaszkezelés során megsértette a fogyasztó számára biztosított jogszabályokat (így többek között nem adott időben, vagy érdemben választ az írásban vagy szóban közölt panaszra, megtévesztette a fogyasztót, esetleg más, a fogyasztóvédelemmel összefüggő jogszabálysértést követett el), a fogyasztó a lakóhely szerint illetékes fővárosi és vármegyei Kormányhivatalhoz fordulhat. Kormányhivatalok elérhetősége: http://www.kormanyhivatal.hu/hu/elerhetosegek
- A Müller Drogéria kereskedelmi tevékenységét érintő kifogással ügyfeleink megkereshetik az üzlet földrajzi helye szerint illetékes jegyzői hivatalt is.
8/b, Kapcsolódó mellékletek:
- Melléklet: Békéltető Testületek elérhetőségei
9. Adatkezelés
9/a, Jogalapok
- a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV.29) NGM rendelet
- a fogyasztóvédelemről szóló évi CLV. törvény
- a kereskedelemről szóló évi CLXIV. törvény
- A fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI.30.) Korm. rendelet
9/b, A panaszok nyilvántartása:
A Müller Drogéria minden panaszt nyilvántartásba vesz, különös figyelmet fordítva a személyes adatok védelmére. A bekért személyes adatok kizárólag az azonosítás célját szolgálják, ezen kívül nem szolgálhatnak egyéb adatgyűjtési célt. A panaszt benyújtó ügyfél adatait a Müller Drogéria a 9/a pontban felsorolt jogszabályok vonatkozó rendelkezései alapján kezeli.
A nyilvántartás módja központilag történik.
10. Szabályok a fogyasztó által visszahozott hibátlan termékekre vonatkozóan
- a visszavétel 3 napon belül megtörténik, a vásárlást igazoló blokk egyidejű bemutatásával
- a visszavétel csak a vásárlás helyszínén lehetséges, más üzletben ezt a kedvezményt nem tudjuk biztosítani
- a termék hibátlan sértetlen bontatlan celofán csomagolással rendelkezik és tartalmazza az összes járulékos elemet
A minőségileg hibátlan termékek esetében a vételár visszafizetésére nincs lehetőség, sem készpénzben, sem ajándékkártyán. Ez e pontban meghatározott szabályok a törvényben rögzített szavatosság jogokat nem érintik!
11. Záró rendelkezések
Hatálybalépés:
A szabályzat rendelkezéseit ezen időponttól kezdve, visszavonásig kell alkalmazni. A szabályzat rendelkezéseit a hatálybalépés napján folyamatban lévő ügyekben is alkalmazni kell.
Budapest, 2024. január
- Melléklet
Jótállás alá eső termékek köre
Melléklet a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelethez
- 10 000 forintot elérő eladási árú háztartási készülékek, így különösen hűtőszekrény, fagyasztó, kombinált hűtőszekrény, villanytűzhely, mosógép, centrifuga, szárítógép és ezek bármely kombinációja, mosogatógép, vasaló, vízmelegítő, fűtő-, légkondicionáló- és egyéb légállapot-szabályozó berendezés, porszívó, gőzzel működő tisztítógép, szőnyegtisztító-gép, padlósúroló- és fényesítőgép, varrógép, kötőgép, villanybojler, szivattyú;
- 10 000 forintot elérő eladási árú villamos energiával működtetett konyhai kisgépek, így különösen mikrohullámú sütő, kenyérsütő, kenyérpirító, kávéfőző, kávéfőzőgép, vízforraló, konyhai robotgép, grillsütő, olajsütő, ostyasütő, fánksütő, gofrisütő, szendvicssütő, elektromos palacsintasütő, elektromos pizzasütő, elektromos rotyogtatófazék, elektromos serpenyő, elektromos popcornkészítő, elektromos kontaktgrill, forgónyárs, mini tűzhely, rizsfőző készülék, tésztafőző, tojásfőző, ételpároló, légkeveréses főzőedény, gyümölcsaszaló;
- 10 000 forintot elérő eladási árú gázkészülékek, így különösen tűzhely, konvektor, gázkazán, gázbojler, gázgrill, gázzsámoly, gázsütő, gázperzselő, gázlámpa;
- 10 000 forintot elérő eladási árú motoros kerti gépek és nem motoros kertészeti eszközök, így különösen kapálógép, fűnyíró, fűkasza, tologatós fűnyíró;
- 10 000 forintot elérő eladási árú motoros kézi szerszámok, így különösen láncfűrész, fúrógép, ütvefúrógép, sarokköszörű, körfűrész, gyalu;
- 10 000 forintot elérő eladási árú legalább egyéves kihordási idejű gyógyászati segédeszközök és készülékek, valamint napszemüvegek;
- 10 000 forintot elérő eladási árú egészségmegőrző termékek és eszközök, így különösen elektromos masszírozó, mágneses termék, fényterápiás eszköz;
- 10 000 forintot elérő eladási árú közlekedési eszközök, így különösen kerékpár, elektromos kerékpár, elektromos roller, quad, motorkerékpár, segédmotoros kerékpár, személygépkocsi, lakóautó, lakókocsi, utánfutós lakókocsi, utánfutó;
- 10 000 forintot elérő eladási árú motoros vízi járművek;
- 10 000 forintot elérő eladási árú gyermekgondozási cikkek, így különösen pelenkázó-, illetve mosdató-állvány, babakocsi, magas- és asztalra szerelhető etetőszék, biztonsági gyermekülés;
- 10 000 forintot elérő eladási árú gyermekmegfigyelő berendezések, így különösen légzésfigyelő, szívhangfigyelő, bébiőrző;
- 10 000 forintot elérő eladási árú gyermekhinták, csúszdák és hasonló tevékenységet igénylő gyermekjátékok bel- és kültéri, otthoni használatra;
- 10 000 forintot elérő eladási árú világítástechnikai termékek, így különösen lámpatest, fényforrás;
- 10 000 forintot elérő eladási árú biztonsági riasztó- és jelzőberendezések;
- 10 000 forintot elérő eladási árú elektronikus hírközlő végberendezések, így különösen telefon, mobiltelefon, telefax-készülék, több funkciós készülék;
- 10 000 forintot elérő eladási árú híradástechnikai készülékek, így különösen üzenetrögzítő, kihangosító készülék, műholdvevő és AM Micro antenna rendszerek és ezek részegységei, televízió, projektor, videomagnó, rádió, autórádió, rádiós ébresztőóra, műholdas helymeghatározó, lemezjátszó, szalagos és kazettás magnó, CD-felvevő és lejátszó, DVD-felvevő és lejátszó, játékkonzol, Blu-ray lejátszó és -író, asztali médialejátszó, egyéni hangrendszer, keverőasztal, erősítő, hangszóró, hangfal, mikrofon és fülhallgató, head-set;
- 10 000 forintot elérő eladási árú információtechnikai készülékek, így különösen asztali számítógép, laptop, note-book, tablet, PDA, monitor, nyomtató, szkenner, fényképezőgép, film- és hangfelvevő kamera, videokamera és camcorder, diktafon, fotónyomtató, film- és diaszkenner, MP3 és MP4 lejátszó, hordozható médialejátszó, pendrive, memóriakártya, akkumulátor-töltő, számológép, zsebszámológép;
- 10 000 forintot elérő eladási árú irodatechnikai berendezések, így különösen iratmegsemmisítő, fénymásoló, laminálógép;
- 10 000 forintot elérő eladási árú írásvetítők és filmtechnikai berendezések, így különösen film- és írásvetítő, filmnagyító, filmelőhívó- és filmfeldolgozó készülék;
- 10 000 forintot elérő eladási árú optikai eszközök, így különösen távcső, látcső, mikroszkóp, teleszkóp;
- 10 000 forintot elérő eladási árú hangszerek;
- 10 000 forintot elérő eladási árú órák és ékszerek;
- 10 000 forintot elérő eladási árú bel- és kültéri bútorok, fekvőmatracok;
- 10 000 forintot elérő eladási árú mérőműszerek, generátorok, tápegységek;
- 10 000 forintot elérő eladási árú lőfegyverek;
- 10 000 forintot elérő eladási árú sporteszközök, vadászathoz és horgászathoz kapcsolódó eszközök;
- 10 000 forintot elérő eladási árú villamos energiával működtetett szépségápolási eszközök, így különösen hajszárító, hajformázó, testszőrnyíró gép, epillátor, villanyborotva;
- 50 000 forintot elérő eladási árú nemes és félnemes szőrmésbőrből készült szőrmeruházati termékek;
- 10 000 forintot elérő eladási árú nyílászárók, így különösen ablak, kül- és beltéri ajtó, garázsajtó;
- 10 000 forintot elérő eladási árú árnyékolástechnikai eszközök, így különösen kézi vagy motoros meghajtású redőny, reluxa, napellenző, szalagfüggöny;
- 10 000 forintot elérő eladási árú kaputelefon, kamerás megfigyelőrendszer;
- 10 000 forintot elérő eladási árú garázskapu és egyéb kapu meghajtás, vezérlés;
- 10 000 forintot elérő eladási árú zuhanykabin, kád, csaptelep;
- 10 000 forintot elérő eladási árú napkollektor, napelemrendszerek;
- 10 000 forintot elérő eladási árú játék hoverboard, játék elektromos roller, játék drón;
- 10 000 forintot elérő eladási árú külön jogszabályban nyílt kategóriába sorolt drónok;
- 10 000 forintot elérő eladási árú, az előzőekben felsorolt termékcsoportokhoz tartozó termékek tartozékai és alkotórészei.
- Melléklet
Békéltető Testületek elérhetőségei:
Békéltető testület neve |
Békéltető testület székhelye |
Illetékességi terület |
|
1 |
Budapesti Békéltető Testület |
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. Tel.: (1) 488-2131 E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu |
Budapest |
2 |
Baranya Vármegyei Békéltető Testület |
Cím: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36. Tel.: (72) 507-154, (20) 283-3422 E-mail: info@baranyabekeltetes.hu |
Baranya vármegye, |
3 |
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei |
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1. Tel.: (46) 501-090 (új ügyek) Tel.: (46) 501-871 (folyamatban lévők) E-mail: bekeltetes@bokik.hu |
Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye, |
4 |
Csongrád-Csanád Vármegyei |
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12. Tel.: (62) 554-250/118 mellék E-mail: bekelteto.testulet@cskik.hu |
Békés vármegye, |
5 |
Fejér Vármegyei Békéltető Testület |
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6. Tel.: (22) 510-310 E-mail: bekeltetes@fmkik.hu |
Fejér vármegye, |
6 |
Győr-Moson-Sopron Vármegyei |
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a. Tel.: (96) 520-217 E-mail: bekelteto.testulet@gymskik.hu |
Győr-Moson-Sopron vármegye, |
7 |
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület |
Székhely: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10. Ügyintézés: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15. Tel.: (52) 500-710, (52) 500-745 E-mail: bekelteto@hbkik.hu ÜGYFÉLFOGADÁSI REND: Kedd, Szerda, Csütörtök: 9:00-12:00 és 13:00-15:00 Személyes ügyfélfogadáshoz időpont egyeztetés szükséges +3652500745 telefonszámon |
Jász-Nagykun-Szolnok vármegye, |
8 |
Pest Vármegyei Békéltető Testület |
Cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV/2 Tel.: (1)-792-7881 E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu |
Pest vármegye |
- Melléklet
Müller Drogéria üzletek listája
Üzlet |
Cím |
Tel. szám |
|
||
5201 |
Hódmezővásárhely |
6800 |
Kaszap utca 20. |
+36 (62) 535 510 |
F05201@mueller.de |
5202 |
Miskolc I. |
3525 |
Szentpéteri kapu 80. |
+36 (46) 501 780 |
|
5203 |
Miskolc II. |
3516 |
Pesti út 19. |
+36 (46) 555 090 |
|
5204 |
Mosonmagyaróvár |
9200 |
Szekeres Richárd u. 19. |
+36 (96) 577 320 |
|
5205 |
Baja |
6500 |
Gránátos út 20. |
+36 (79) 521 470 |
|
5206 |
Nagykanizsa |
8800 |
Dózsa György út 123. |
+36 (93) 518 910 |
|
5207 |
Sopron |
9400 |
Ipar krt. 31. |
+36 (99) 511 960 |
|
5208 |
Szombathely I. |
9700 |
Viktória utca 12. |
+36 (94) 504 080 |
|
5209 |
Debrecen I. |
4031 |
Kishatár út 1. |
+36 (52) 502 680 |
|
5210 |
Békéscsaba |
5600 |
Szarvasi út 68/2. |
+36 (66) 546 280 |
|
5211 |
Esztergom |
2500 |
Dobogókői út 84. |
+36 (33) 510 302 |
|
5212 |
Székesfehérvár |
8000 |
Szent Flórián krt.13. |
+36 (22) 510 090 |
|
5213 |
Szolnok |
5000 |
Felső Szandai rét 3. |
+36 (56) 510 460 |
|
5215 |
Zalaegerszeg |
8900 |
Átkötő út 2. |
+36 (92) 549 630 |
|
5216 |
Vecsés |
2220 |
Fő út 246-248. |
+36 (29) 557 930 |
|
5217 |
Tatabánya |
2800 |
Ságvári Endre út 49. |
+36 (34) 513 610 |
|
5219 |
Hatvan |
3000 |
Bibó István út 3. |
+36 (37) 542 090 |
|
5220 |
Győr |
9012 |
Malomszéki út 9. |
+36 (96) 512 042 |
|
5221 |
Keszthely |
8360 |
Murvás u. 2. |
+36 (83) 515 740 |
|
5222 |
Ajka |
8400 |
Fő út 29. |
+36 (88) 511 400 |
|
5223 |
Kaposvár |
7400 |
Achim András u. 4. |
+36 (82) 528 240 |
|
5224 |
Dunaújváros |
2400 |
Kandó tér 11. |
+36 (25) 510 630 |
|
5225 |
Nyíregyháza |
4400 |
Dózsa György út 4-6. |
+36 (42) 509 410 |
|
5227 |
Kiskunhalas |
6400 |
Füzér utca 2. |
+36 (77) 521 440 |
|
5230 |
Gödöllő |
2100 |
Bossányi Krisztina u. 2. |
+36 (28) 521 690 |
|
5231 |
Budakeszi |
2092 |
Bianka utca 1. |
+36 (23) 458 190 |
|
5235 |
Pécs |
7632 |
Siklósi út 68/a. |
+36 (72) 526 202 |
|
5244 |
Europeum |
1085 |
Bp., József krt. 5. |
+ 36 (1) 235 4010 |
|
5245 |
Budapest-Árkád |
1106 |
Bp., Kerepesi út 61. |
+36 (1) 431 7000 |
F05245@mueller.de |
5247 |
Budapest-Corvin |
1082 |
Bp., Kisfaludy u. 32-38. |
+36 (1) 710 1380 |
|
5249 |
Budapest-Váci utca |
1052 |
Bp., Váci u. 19-21. |
+36 (1) 327 0670 |
|
5252 |
Budapest-MOM Park |
1123 |
Bp., Alkotás u.53. |
+36 (1) 207 8100 |
F05252@mueller.de |
5255 |
Szeged Árkád |
6724 |
Szeged, London krt. 3. |
+36 30 732 6405 |
F05255@mueller.de |
5257 |
Budapest Etele Pláza |
1119 |
Bp, Hadak útja 1. |
+36 (1) 408 8055 |
F05257@mueller.de |