Tópusi erdők napja
Trópusi erdők napja
A trópusi erdők napjának bevezetését 1989-ben kezdeményezte a WWF, és azóta minden évben szeptember 14-én tartják. Ezen a napon van ugyanis a legjelentősebb Amazonas kutató, Alexander von Humboldt születésnapja. Humboldt 1799 és 1804 között kutatta Dél- és Közép-Amerika esőerdőit, ahol számos korábban addig ismeretlen felfedezést tett. 

Ezen a napon a trópusi és a hazai erdők pusztítására, és a pusztítás emberekre és környezetre gyakorolt hatására szeretnénk felhívni a figyelmet.

Ismerjék meg márkáinkat, amik kiemelt figyelmet szentelnek az erdők védelmének és olvassák el az esőerdőkről, a fenntartható erdőgazdálkodásokról és a bambuszról, mint alapanyagról összegyűjtött információinkat. Tanácsainkat megfogadva, Ön is aktívan tehet az erdők védelméért.

Érdekességek az esőerdőkről

Milyen veszélyek fenyegetik az esőerdőket?

Az esőerdőkben a legnagyobb károkat az erdőírtás okozza. Percenként 40 futballpálya méretű területen kerülnek fák kivágásra. Az írtás oka sokszínű. Mezőgazdasági területként vagy állattartáshoz szükséges földterületként használják tovább a lecsupaszított területeket, a kivágott fákat a papír- és bútoripar alapanyagaként hasznosítják, de nagyon gyakran a talajban található értékek, például aluminium kinyerése a pusztítás oka. 

Miért ennyire fontosak a trópusi erdők?

Az esőerdőket a Föld "zöld tüdejének" is nevezik. Elengedhetetlenek a klíma egyensúlyának megtartásához. Jelentősen lassítani tudják a klímaváltozás folyamatát. Ők termelik a Föld oxigénkészletének 40%-át, miközben szénmonoxidot kötnek meg.
Fontos élőhelyként szolgálnak számos állat- és növényfaj számára. A világ állatfajainak több mint fele az esőerdőkben él. Számos állat- és növényfaj kihalt azonban az idők során és a folyamatos erdőírtás következtében egyre nagyobb élőhelyül szolgáló terület tűnik el a föld felszínéről.
Trópusi erdők napja

A Müller elkötelezettsége a (trópusi) erdők napja mellett



A jelenlegi tudományos eredmények azt mutatják: A globális erdőtelepítés segíthet egyszerre két globális válság kezelésében. Egyrészt segít a leromlott élőhelyek helyreállításában és a meglévő biológiai sokféleség védelmében. Másrészt ez az egyik leghatékonyabb eszköz az üvegházhatású szén-dioxid légkörből való eltávolítására.
A Müller támogatja az erdők újraerdősítését 

Partnerünkkel, a Denkriesennel közösen 2021. november közepétől 2022. január végéig tartó időszakban kuponozással támogatott, kombinált kedvezmény- és adományozási kampányt hajtottunk végre. Ügyfeleink 10%-ot kaptak a Denkriesen termékekre. Ugyanakkor a kuponhoz kapcsolódó Denkriesen eladások 10%-át a Fairventuresnek adományozták, hogy a pénzből helyi és trópusi erdőket erdősítsenek újra.

Így összesen 30 000 euró adomány gyűlt össze a Fairventures számára.
A Müller 2022 közepe óta támogatja a stuttgarti székhelyű Fairventures Worldwide nonprofit segélyszervezetet, hogy Ugandában és hazai erdeinkben erdőtelepítéseket végezzen. Borneó szigetén (Indonézia) és Ugandában (Kelet-Afrika) a Fairventures olyan megközelítést követ, amely nemcsak az ökológiai, hanem a társadalmi és gazdasági szempontokat is figyelembe veszi, és a helyi lakosságra összpontosít. A Müller ugyanakkor elkötelezett az erdők iránt Baden-Württembergben, amelyek az elmúlt években sokat szenvedtek a szárazságtól és a kéregbogárfertőzéstől. Herrenberg önkormányzatával és a Herrenbergi városi erdő erdőterületének felelőseivel közösen a Herrenberg melletti és a Schönbuch természetvédelmi parkban található érintett erdőterületeket őshonos fafajokkal erdősítik újra.

Márkáink, melyek kiemelt figyelmet szentelnek az erdők védelmének

Sok általunk forgalmazott márka tekinti szívügyének a környezet védelmét. Ezúton szeretnénk néhányat bemutatni, akik speciálisan az erdők védelmét helyzik a középpontba:






PRADA PARADOXE

Intenzíven nőies, virágos illat. TÚL A PARADOXONOKON. A
z exkluzív, modern és csupa kontrasztokból álló PRADA illat illatjegyek
széles skáláját egyesíti, így kiegyenlítve az ellentéteket. Hagyományok
és a modernitás, a férfias és a nőies stílusjegyek, a klasszikus és az
innovatív jellemzők vonzó keverékét mind magába foglalja.
AZ ELSŐ, TELJESEN ÚJRATÖLTHETŐ ILLATCSALÁD A PRADA-TÓL.
A paradox illatjegyeteket képviselő illat bármely kiszerelése
könnyedén újratölthető.

Giorgio Armani

A Giorgio Armani elkötelezett a márka környezeti és társadalmi lábnyomának csökkentése mellett. Ennek érdekében a Giorgio Armani felelős globális vállalkozásként működik, tükrözve a márka alapvető értékeit, mely két kulcsfontosságú területet foglal magába az Armani Code megalkotása kapcsán: az üveg tartósságát, valamint a természetes eredetű összetevők használatának előnyben részesítését, amelyek a létfontosságú természeti erőforrások megőrzését célozzák.






Az új Armani Code Parfum üvege egy praktikus utántöltő rendszert kínál,
amelynek köszönhetően minden kiszerelésű üveg zökkenőmentesen, tölcsér
használata nélkül utántölthető. Az utántöltő üveget fejjel lefelé fordítva átöntjük
az illatot az eredeti üvegébe anélkül, hogy az illat egyetlen cseppjét is elvesztenénk.

A márka kiemelten fontosnak tartja a fenntartható forrásból származó összetevők
használatát, melyek az Armani Code Parfum esetében a kalábriai bergamott és
a franciaországi Provence térségében termesztett zsálya.






A termékek egyedi összetételén és kialakításán túl a Giorgio Armani
elkötelezi magát az éghajlatváltozás elleni küzdelem mellett, amely
cél magába foglalja az ökoszisztémák és az erdőterületek védelmét is.
Az erdők védelme az éghajlatváltozás elleni küzdelem kritikus pontja,
mivel a fák a fotoszintézis révén képesek elnyelni a szén-dioxidot a légkörből.
Az éghajlatváltozás egyik legsúlyosabb következménye a vízhiány,
mely sürgető problémával a Giorgio Armani az Acqua for Life
kezdeményezésének programjain keresztül foglalkozik. A Giorgio Armani
Acqua for Life nevű kezdeményezésének fókuszában a mindenki számára
általánosan elérhető ivóvíz biztosítása áll a vízhiányos régiókban.
A program 2010-ben indult, ugyanabban az évben, amikor az ENSZ
az ivóvízhez- és a higiéniás létesítményekhez való hozzáférést emberi jogként
ismerte el, a márka pedig azóta is elkötelezett az Acqua for Life iránt.



Lancôme - Le 8 Hypnôse szempillaspirál

A Lancôme első olyan szempillaspirálja, amely 15%-ban
újrahasznosított üvegből készült üvegtokban kerül forgalmazásra.
A műalkotás a hagyományos francia üvegipar mestere,
Pochet du Courval keze munkáját dicséri. Az innovatív,
hihetetlenül puha kefe sörtéi 100%-ban megújuló
erőforrásokból származó növényi rostokból készültek.
Újrahasznosítható szempillaspirál – a fenntarthatóbb
luxus tökéletes megtestesülése.

Biotherm – Cera Repair Barrier Cream arcápoló

94%-ban természetes eredetű, 90%-ban biológiailag lebomló formulával**. Biotherm: a környezetet még jobban tiszteletben tartó formulákért. Mivel küldetésünk középpontjában áll az első felhasználású műanyagok csökkentése, ezért ezt a csomagolást környezetbarát módon terveztük az újrahasznosított anyagok integrálásának érdekében.

**Az OECD 301 vagy egy ennek megfelelő ISO teszt szerint.

A Giorgio Armani teljes My Way illatcsaládja és az Acqua di Gió Eau de Parfum illat megalkotásának középpontjában az öko-koncepció áll. Az illatok ugyanazt a könnyedén használható utántöltő rendszert használja, amellyel az illatok minden kiszerelése zökkenőmentesen újratölthető. Az egyszerű utántöltési folyamatot otthon végezhetjük, anélkül, hogy el kellene mennünk egy üzletbe. Az utántöltő üveget fejjel lefelé fordítva átöntjük az illatot az eredeti üvegébe anélkül, hogy az illat egyetlen cseppjét is elvesztenénk. Ezzel a könnyű utántöltési módszerrel még intuitívabb a felelősségteljesebb viselkedés a fogyasztási szokásainkat tekintve, hiszen a kevesebb anyagfelhasználás kényelmesebb opcióvá válik.







A Giorgio Armani elkötelezi magát környezeti lábnyomának
csökkentése iránt, különös tekintettel a szén-dioxid kibocsátásra,
mely a klímaváltozás legnagyobb okozója. Ennek eléréséhez
a márka a szén-dioxid kibocsátás elkerülésére, csökkentésére
és kompenzálására, kiegyenlítésére törekszik. A Giorgio Armani
elkötelezett a veszélyeztetett erdőterületek megóvása mellett.






Az illatok üvege és az utántöltők is egyaránt újrahasznosított
üvegből, műanyagból és fémből készültek; az illatok üvegeinek
üveg és fém alkotóelemei szétválaszthatók a könnyebb újrahasznosítás
érdekében, az illat doboza pedig újrahasznosított kartonból készült.

A márka utántölthető illatai megalkotása során emellett előnyben
részesíti a természetes eredetű, fenntartható forrásból származó
összetevőket, mint az Acqua di Gió Eau de Parfum illatban megjelenő
kalábriai zöld mandarin, Provence térségéből származó zsálya és a
Haitin termesztett vetiver vagy a My Way Eau de Parfum
illat Bourbon vanília jegyei.

KENZO 

KENZO elkötelezett a természetvédelem iránt. A 2021-ben indított BAMBOO U projekt továbbra is kiemelt fontosságú, melynek keretén belül egy olyan fenntartható építkezési technológiát támogat mely lehetővé teszi, hogy tökéletes harmóniában éljünk a természettel, és melynek kulcsfontosságú eleme a bambusz, a férfiasság új szimbóluma.

KENZO különös hangsúlyt fektet a termékek csomagolására, melyet mind fenntartható fejlődésből származó papírból készülnek. 

Issey Miyake a drop eau de parfum fraiche

 

A különleges odafigyeléssel válogatott összetevőkkel törekszik az Issey Miyake márka a természetre gyakorolt hatás minimalizálására. A természetes és szintetikus összetevők egyensúlyából született Issey Miyake a drop eau de parfum fraiche értéknövelő újrahasznosítással előállított és megújuló alapanyagaival támogatja a márka fenntartahatóságra irányuló törekvéseit. Egy vegán illat, amelyben a parfümőr által megálmodott szintetikus összetevők lehetővé teszik a természet értékeinek megőrzését.

Merüljön el a természetben az új Issey Miyake a drop eau de parfum fraîche illattal. Az kreációban az esővíz akkord a parfümőr egyedi alkotása csakúgy, mint az orgona akkord, amely szintetikus és természetes összetevők harmóniájából álmodott meg. Az elegáns Dreamwood akkordban dominál a szantálfa tejes és krémes jellege.

Coconutoil Cosmetics

A Coconutoil Cosmetics termékek bázisolaja a hidegen sajtolt, extra szűz kókuszolaj, amely egy Fülöp-szigeteki ökológiai farmról érkezik. A kókuszpálmát bio körülmények között termesztik, mérgező növényvédőszerek használata nélkül, az organikus kókuszolaj nem esik át semmilyen kémiai átalakítás folyamatán.  Ebben az olajban találhatóak meg legnagyobb koncentrációban a kókusz értékes zsírsavai, vitaminok és antioxidánsok, amik a természetes szépségápolást egy magasabb fokra emelik.

Coconutoil

A teljes paletta mentes minden káros anyagtól, így vigyáznak szervezetedre és környezetedre egyaránt. Figyelnek Földünk vízkészleteire is, a termék receptek víz hozzáadása nélkül íródtak. A környezetvédelmi jelentősége mellett is fontos ez a tényező, hiszen víz nélkül koncentráltabb a hatóanyag a kozmetikumban, így nagyobb arányban hasznosulnak bőrödben.

A fenntarthatóság jegyében, a kozmetikumok előállításától egészen a fürdőszobádba juttatásáig igyekeznek a lehető legkisebbre csökkenteni ökológiai lábnyomukat, ezért az újrahasznosítható és/vagy lebomló csomagolásról sem feledkeznek meg.

KNEIPP

A Kneipp márka több mint 125 éve kínálja hatékony, innovatív és természetes termékeit, Sebastian Kneipp tudását felhasználva, aki a víz és a gyógynövények gyógyító hatásaira vonatkozó ismereteket saját tapasztalataival kiegészítve alapította meg cégét. A lelkész és természetgyógyász egy olyan életformát képzelt el, amelyben az embert, megszokott életvitelével, természetes környezetével elválaszthatatlan és kiegyensúlyozott egységként tekinti. Emellett az alkotó elemeket: a vizet, a növényeket, a mozgást, a táplálkozást és az egyensúlyt szoros összhangba állította.
A fenntarthatóság témaköre szívügye a cégnek - így természetesen ez fontos szempont a csomagolások esetében is. A "Goodbye Stress" tusfürdők csomagolásához nem kell egyetlen fát sem kivágni, hiszen a doboz alapanyaga kőszármazék. Az ajakápolók csomagolásának alapanyaga pedig fű felhasználásával készült papír. Ezenkívűl egyre gyakrabban használnak újrahasznosított alapanyagokat a különböző területeken. Nem véletlen tehát, hogy a Kneipp márka elnyerte a Green Brand kitüntetést és hogy 2019-ben 3. helyezést ért el, egy a kozmetikumok körében végzett fenntarthatósági kutatásban.
Kneipp
WELEDA

A Weleda márka több mint 90 éve foglalkozik magas minőségű natúrkozmetikumok gyártásával, melyek színezék-, illat- és tartósítószer mentesek.
A vállalkozás elkötelezetten harcol a Borneon található esőerdők védelméért. Céljuk, hogy megakadályozzák az olajpálma ültetvények létrehozása érdekében történő erdőírtásokat, amiknek következménye a kihalással veszélyeztetett orángutánok élőhelyének eltűnése.
Weleda
A pálmaolaj fontos alapanyag a natúrkozmetikumok gyártásánál is. Mivel sok olajpálma ültetvényt az esőerdők írtásával hoznak létre, a cég 2011 óta csak fentartható, ellenőrzött gazdálkodásból szerzi be alapanyagát. A Weleda együttműködik a németországi BOS (Borneo Orangutan Survival) közhasznú egyesülettel, mely az orangutánok megmentésével foglalkozik. Így próbálnak mindent megtenni az állatok élőhelyének védelméért.
A BOS a helyi lakosságot az erőforrások megőrzésére tanítja, igyekszik javítani a gazdasági helyzetet, elősegíteni a kivágott esőerdők visszatelepítését, ezzel biztosítva az orángutánok jövőjét.
Faber-Castell

A Faber-Castell cég grafitceruzái gyártása során 100%-ban FSC vagy PEFC minősítésű fát használ. A vállalat tulajdonában áll az 1980-as évek közepe óta 10.000 hektár fenntartható fenyőerdő Brazíliában. Innen nyerik a grafit - és színes ceruzák gyártásához szükséges alapanyag 86%-át. Évente közel 300.000 új csemetét ültetnek a területre. Óránként egy teherautónyi fa növekszik a Faber-Castell birtokon.
A nyersanyag biztosításán túl, kiemelten fontos a Faber-Castell cég számára a természet és a helyi lakosság tisztelete. A cég tulajdonában található erdők harmada érintetlen marad, otthont biztosítva ezzel 660 őshonos állat- és növényfajnak. Az érintettekkel folytatott folyamatos kapcsolattartásnak köszönhetően a helyi közösségek is profitálhatnak a Faber-Castell erdőkből.
A vállalat saját erdei 900 000 tonna CO2-t vesznek fel, és így semlegesítik a globális termelési létesítmények kibocsátását. A globális energiaigény 82%-át már megújuló energiák fedezik. A környezetvédelmi intézkedések sikeres végrehajtásával (például a zöld villamos energiára való áttéréssel) az elmúlt pénzügyi évben a Faber-Castell 26%-kal tudta csökkenteni vállalati szénlábnyomát.
LOGOCOS

A LOGONA és SANTE márkákat forgalmazó LOGOCOS cég kiáll az esőerdők védelme mellett. A vállalkozás aktív tagja a FONAP (Fórum a fenntartható pálmaolajért) és RSPO (Kerekasztal a fenntartható pálmaolajért) szervezeteknek, melyek célja, hogy fenntarthatóvá tegyék az olajpálmák termelését és hogy hozzájáruljanak ahhoz, hogy a pálma- és pálmamagolaj a jövőben fenntartható gazdálkodásból beszerezhetővé váljon, helyreállítva ezzel az olaj negatív hírnevét.
Logocos
A pálmaolaj a világ legnagyobb mennyiségben gyártott növényi olaja. Több mint 50 milló tonna alapanyagot nyernek ki az olajpálma magjából és húsából. Ennek a mennyiségnek közel felét a kozmetikumok gyártása során használják fel. Azért, hogy a hatalmas keresletet fedezni tudják, sok helyen az esőerdők gigantikus, klaszikus olajpálma ültetvényeknek adják át a helyüket - károsan hatva ezzel többek között a klíma változására.
A SANTE márka a fából készült papírdobozok mennyiségének csökkentésével járul hozzá az erdők védelméhez. Ahol lehetséges volt, teljesen felhagytak ezeknek a papírdobozoknak a használatával, ahol pedig nem tudták máshogy megoldani, újrahasznosított papírt használnak fel. A márka 89 dekorkozmetikai termékéből mára már csak egyetlen kerül hajtogatott papírdobozban forgalmazásra.  A csomagolások többnyire már fű felhasználásával előállított papírból készülnek, hozzájárulva ezzel az esőerdők védelméhez.
SCHAEBENS
A Schaebens cég Németország egyik legnagyobb kozmetikumokat forgalmazó vállalata. A családi vállalkozás története egészen a 16. századik nyúlik vissza.  Az arcápolás specialistájaként kiemelkedő minőségű termékeket kínál minden bőrtípus számára, így nem véletlenül Németország legkedveltebb arcápolási termékeket forgalmazó márkája. Természetesen ennek megfelelően a Schaebens cég tisztában van felelősségével a fenntarthatóság témakörében. Vállalati filozófiájuk egyik fontos alapeleme az ökológiai lábnyomuk minimalizálása.
A "ClimaPartner" szervezettel együttműködve döntött a cég az Amazonas klímavédelmi programjának támogatása mellett. A projekt célja, hogy a helyi erdőket megvédjék az ipari célú írtástól és az illegális fakitermeléstől. Mindemellett fontosnak tartják az erdők újratelepítését is. A projekt támogatásával a cég széndioxid kibocsátást igyekszik kompenzálni, miközben szociális felelősséget vállal, hozzájárulva az erdők védelméhez. Miközben védi a világ legfajgazdagabb ökoszisztémáját, alternatív bevételi forrást kínál a helyi lakosságnak.
Schaebens
NATURE BOX

A "fenntarthatóság" témája a Nature Box márka egyik legfontosabb prioritása. Minden termék természetes, hidegen sajtolt olajokból és más természetes eredetű összetevőkből készül, vegán formulák alapján *.

Annak érdekében, hogy még környezettudatosabbá váljon, a Nature Box támogatja a fenntartható csomagolási koncepciókat. Például sok termék már kapható környezetbarátabb utántöltőkben, amelyek kevesebb műanyagot tartalmaznak, mint ugyanaz a termék egy műanyag palackban. Mindenekelőtt azonban a szilárd tusfürdők, samponok és balzsamok segítenek csökkenteni a műanyaghulladékot. Egy szilárd sampon vagy szilárd balzsam 2 hagyományos (250 ml -es) folyékony sampon vagy tusfürdő palackjának felel meg. FSC® minősítésű papírból készült újrahasznosítható csomagolásban kaphatók, ami azt jelenti, hogy csak a felelős erdőgazdálkodásból származó fa és papír kerül felhasználásra. A Solidaridad nonprofit szervezettel való együttműködés révén a Nature Box márka támogatja az alapanyagok, például a pálmaolaj fenntartható termesztését - és ezáltal közvetve küzd az esőerdők további erdőirtása ellen.

*Nem tartalmaz állati eredetű összetevőket.

Bambusz: fenntartható nyersanyag?

Egyre több vállalkozás használ termékeinek alapanyagaként bambuszt. Vajon miért? És miért tartjuk a bambuszt fenntartható nyersanyagként számon, hogyan tud hozzájárulni a trópusi erdők írtása elleni harchoz?

A bambusz a perjefélék családjába tartozó örökzöld, szubtrópusi növény. Sokkal gyorsabban növekszik, mint egy fa, akár 1 métert is nőhet egyetlen nap alatt. Gondoljon csak bele, mennyivel több időre van szüksége egy fának ekkora növekedéshez! Így sokkal kisebb az esélye annak, hogy az írtás az alapanyag kimerüléséhez vezethet. Több szempontból is értékes növény, többek között azért, mert jelentősen hozzájárulhat a trópusi erdők írtásának megakadályozásához. Ezért nevezhetjük fenntartható nyersanyagnak. Mindemellett 35 %-kal több oxigént termel, mint a hagyományos fák.
Az esőerdők lakossága a bambuszt házak és bútorok alapanyagaként is használja. Európában is egyre kedveltebb nyersanyag. Sok termék esetében részben helyettesíteni tudja a műanyagot. Így nagyban hozzájárul környezetünk védelméhez, hiszen a műanyaggal ellentétben a bambusz 100%-ban biológiailag lebomlik.

Üzleteinkben vásárlóink számos bambusz felhasználásával készült terméket találnak.

Felelős gazdálkodásból származó fa

Sok Müller által forgalmazott márka felelős erdőgazdálkodásból szerzi be alapanyagait.

Gyakran találkozunk a termékekeken az FSC minősítéssel. Az FSC (Forest Stewardship Council) egy nemzetközi non-profit szervezet, de a szervezet neve egybeforrt az FSC minősítéssel. Az ezzel a jelzéssel ellátott termékek fa alapanyaga felelős erdőgazdaságból és egyéb ellenőrzött forrásból származik.

Amennyiben vásárlóként FSC jelöléssel ellátott termék mellett döntünk, támogatjuk a felelős erdőgazdálkodást. Hiszen az FSC minősítés biztosíték arra, hogy a fák kigazdálkodása a jelenlegi és a jövő generációjának szociális, gazdasági és ökológiai igényeit figyelembe véve történjen.

A Blauer Engel (Kék angyal) jelölést a német kormány kezdeményezésére született meg, hogy azok a termékek, amelyek különösen környezetbarátak és a fenntartható fejlődés alapjait jelenthetik külön jelölést kapjanak. Ez a jelölés segíti a környezettudatos fogyasztókat a vásárlói döntéseik meghozatalában. A Kék angyal jelöléssel ellátott, újrahasznosított papírból készült termékek esetében a vásárló biztos lehet abban, hogy a termék 100%-ban újrapapír felhasználásával készült.
CEWE
Papírt alapanyagként felhasználó cégként a Cewe-nek különösen szívügye a fenntarthatóság témaköre. Így valamennyi Cewe fotókönyvet és Cewe márkajelzéssel ellátott terméket teljes egészében klímasemlegesen állítanak elő - bizonyíthatóan és a vásárlók számára többletköltség nélkül. Emellett a termékek FSC minősítéssel is rendelkeznek. A gyártás során keletkező széndioxid kibocsátást kompenzálandó, a cég részt vesz a Kasigau Wildlife Corridor projektben, mely a kenyai erdők védelmét és újratelepítését támogatja. A támogatott terület nagysága közel 200.000 hektár, ami kétszerese Berlin területének.

Mit tehet Ön az erdők védelméért?

Már a legapróbb odafigyeléssel is hozzájárulhat az erdők védelméhez. Összegyűjtöttünk Önnek néhány ötletet:

  • használjon kevesebb papírt, illetve amennyiben lehetséges, használjon újrahasznosított papírt, vagy ugyanazt a papírt többször
  • Tudatos húsfogyasztás: jobb, ha kevesebb húst vagy egyáltalán nem eszünk
  • Keresse az FSC®-pecsétet a fatermékeken, és ne vásároljon trópusi fából készült bútorokat.
  • Kerülje az alumíniumot: A reggelit ne csomagolja fóliába, hanem tegye egy uzsonnás dobozba.
  • használja a lehető legtovább okostelefonját, mert a gyártás során olyan nemesfémeket használnak fel, melyek leginkább a trópusi erdőkben lelhetőek fel
  • Élelmiszerek vásárlásakor használjon regionális, szezonális, biotermesztésből származó termékeket.
  • szervezetek segítségével ültessen fákat